9.7.07

Kútna Hora i Charles' bridge party

Com sempre han passat moltes coses amb només 3 dies i no se per on començar…

Primer de tot i perque no se m’oblidi: Gemma! Of course que vull fotos del príncep! Me les pots enviar al meu mail…thank you!!! =)

Ahir ens va fer un dia impressionant! Sol, sol i sol! …un dia de juliol com haurien de ser tots però que aquí no existiexen. Aprofitant el bon temps vem na Kútna Hora, el famós poble amb el monestir decorat amb ossos humans. El oble en si no és res de l’altre món, però el tema dels ossos és brutal!!! Tot ple d’ossos humans per tot arreu, fent formes o en piles… (atenció perque en aquests moments està tronant i plou moltissima! Caca de temps!). La veritat és que va ser un gran dia! El Fred i jo vem seguir amb les classes d’anglès/spanish, culturals i d’història…ni us imagineu la de coses que es poden arribar a aprendre en només un dia! Vaig tenir un intensiu important de Canadà i de bona part d’Africa…brutal!

I ara arriba el punt en que us he de dir que els checs són uns bordes (diria que encara no ho havia dit mai…they are soooo rude!). La quesito és: o parles chec o ni intentis preguntar algo…senzillament ni ho itenten! Així que ja ens podeu veure a l’estació amb 40 turistes més…sense ningú saber quan ni per on passava el tren que tornava cap a Praga! Al final no em pregunteu com vaig conèixer un senyor chec que em va fer de traductor i em va ajudar a parlar amb la simpatiquísima senyora de l’estació. Resultat? Vaig acabar sent el punt d’informació per estrangers de l’estació…sort que soc guiri! =P

Tot i així va estar molt be…el tren per variar tenir overbooking, així que vem acabar tirats al passadís on vem conèixer un Australians…si, si…m’haurieu de veure! A la més mínima em poso a parlar amb qualsevol! =P









Què més? A sips! Ahir (i se que a sortit per la tv a Catalunya) el famós pont de Carles IV va fer 650 anys! Hapy birthday! Així que va haver-hi festa al pont. No que nosaltres montessim una festa, eh! Que si no semblarà que només fem que sortir (això també...jejeje). Hi havia una festa medieval…molt chulo! Però be…com moltes coses en aquest país es van inspirar a l’hora de decidir quan celebrar-ho, com ja vaig dir dijous i divendres van ser festa…de manera que teniem 4 dies de pont, doncs no se’ls hi acudeix res més que posar la festa medieval diumenge a partir de les 12 de la nit!!!! Exactament de 12 a 5:31!!!!! Si ,si! 5:31! Avui he rebut una explicació molt bona….es veu que quan el Carles aquest va inaugurar el pont…bueno el tiu era molt superstición amb els números i va decidir inaugurar-lo amb números imparells consecutius. Per tant la inauguració va ser l’any 1357 a ls 5:31 de la matinada (1357531….serà freaky!). De manera que la festa acabava a les 5:31 amb focs artificials.

Ara bé el millor. Com estudiants aplicades la Sil, la Carolina i jo vem decidir tornar a casa d’hora…d’hora i tenint en compte que la festa començava a les 12 van ser les 3:30. Avui em llevo a les 7…realment destruida (tenint em compte que encara no he descansat cap dia és lògic!)…i res, me’n vaig a l’hospital (m’he trobat al Pedro al metro…és un noi portugués que està estudiant medicina aquí! Algun dia us el presento…) i he arribat exactament 5 minuts tard, i no per culpa meva! Senzillament és que aquest hospital és tan guai com el maternal del Valle i està tot en obres! De manera que els ascensors no naven be…mhe perdut pels pisos…anyway. Qüestió: no he pogut entrar al meeting del matí perque arribava 5 minuts tard!!!!!!! Tenint en compte que el meeting és totalment en chec i que l’únic que he de fer jo allà és intentar no adormir-me crec que és una tonteria que no pogués entrar, però bueno…jo amb tota la emva bona fer he nat al cambiador, per agafar la bara i quan sortissin na a quirofan però la còpia de la clau no funciona!!!!!! Així que me n’he entornat a la residència a dormir! Quan he arribat la Caroline encara no havia ni marxat!!!! És que tinc la mala sort de ser la que entro més d’hora! Així que res, m’he posat el pijama i m’he posat a dormir fins a les 12!!!!

Realment estava destruida…i no poder entrar al meeting mha matat.

El millor de tot be que després mhe enterat que del 30 que som només 3 persones s’han dignat a anar a l’hospital avui!!! La Lilja (la meva companya de departament) tampoc ha nat…i m’ha recordat que ens van dir que no calia que anéssim cada dia. No sé..ja que havia fet el gran esforç de llevarme si ho arribo a saber em quedo ahir al pont amb els que es van quedar!!! Llarg rotllo que acabo d’escriure, eh! Es que estava molt cansada, plovia, quan he arribat l’internet no anava…pfffff….







Per la tarda hem anat de tour per la ciutat plovent!!!!!! La organització ens va buscar un guia en anglès i hem fet una ruta per la ciutat de 4 hores!!! Si, si! Una altre gran machacada caminant! Sort que hem dinat pollastre (siiiii!!!) si no no m’hagués aguantat! Ha sigut molt interessant…però no he fet fotos, pq plovia molt!!!! Així que m’he quedat amb les explicacions i ja faré fotos algun dia que fagi sol (si en fa algun…)!

Res més…que la Caroline s’acaba de ficar al llit i no la vull molestar…ja faré un altre post un altre dia amb coses varies!
Un petonet a qui sigui capaç de lelgir fins aquí! Jejeje…
Segur que hi ha moltes faltes al text, és lautocorrector del Word…sorry! Erò no tinc temps de rellegirmo i corretgiro!

Demà ja posaré totes les fotos d’aquests dies a la pàgina de sempre…



La Caroline i jo...per fi va tornar ahir! Que sen va anar 4 dies a Berlin! Impressionant com l'he trobat a faltar...és que això de quedarse sense companya d'habitació amb qui parlar les primeres i les últimes paraules amb anglés del dia es nota...

Aqui algunes fotos:

Aquest és el gentleman que m'ha aguantat el paraigues durant tot el recorregut...la veritat és que ell no en tenia i necessitava el meu! jejeje...és el Dali del Liban. Ell mha ofert la meva classe d'història d'avui: història del Liban...per si no en tenia prou amb tota la que ens ha explicat el guia de Praga. Els ninos de darrera quedeuvos amb ells pq un dia els hi aniré a fer una foto chula i us explicaré que fan....en aquest pais s'inventen cada cosa que tela!

Al carrer Golden Lane on normalment s'ha de pagar...hem tingut la sort que estava obert. Tot i així el dia que comprem el 4dayass i visitem la ciutat en serio i tornarem pq és un lloc maco..

Amb els superpinganillos pel guide tour a la Wenceslao square...realment crec que mai lograré escriure be aquests noms.

Part del grup esperant el metro:
Com sempre han passat moltes coses amb només 3 dies i no se per on començar. Així que faré un petit resum del dia d'ahir que va ser el més curtet i quan tingui temps ja faré un post amb coses varies.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola!!!
acabo de veure que has renovat aixi que aprofito per escriure son les 00:30 de la nit i fins ara e estat decidint a quin hotel aniriem a roma!!pq ja tenim bitllets d'avio!!!
Ja veig que els dies son interminables i que et dona temps de fer moltes coses!!!
per cert al fred i al dali sels veu molt macos!!!
Molts petonets

Anònim ha dit...

Eeeeps !!!. Quina farra continua, i aixó que estas encara en la pri.mera setmana. Deixa't quelcom per els altres dies.

Lo de la son, cada cop que expliques com vas d'arrossegada, em venen ganes de dormir.

Impresionant tot el que expliques.

Bueno no m'enrotllo gaire, primer perque no tinc la teva facilitat, i segon perque m'he levat d'hora ja que m'en vaig a pasar l'ITV del teu Maserati, ... je je.

Petons
Papis